Hatósági bizonyítvány kiállítása
Ügytípus megnevezése |
Hatósági bizonyítvány kiállítása |
Az ügy leírása: |
A hatóság tény, állapot vagy egyéb adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki. A Budaörsi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálata írásbeli kérelemre állítja ki a hatósági bizonyítványt. Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a hatósági bizonyítványban fel kell tüntetni, hogy azt kinek, milyen célból, mely szerv eljárásában történő felhasználásra és milyen bizonyítékok alapján adták ki. A hatósági bizonyítvány tartalmát – az ellenkező bizonyításáig – mindenki köteles elfogadni. A hatósági bizonyítvány ellen az ellenérdekű ügyfél nem élhet fellebbezéssel, de a hatósági bizonyítvány felhasználási célja szerinti eljárásban bizonyíthatja, hogy a hatósági bizonyítvány tartalma valótlan. A hatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadhatja, ha az igazolni kívánt tény, állapot vagy egyéb más adat más okirattal bizonyítható, vagy ha a kiadása jogszabályba ütközik. |
Az eljárás jogi alapja: |
A 2016. évi CL. törvény (Ákr.). |
Eljáró szervezeti egység: |
Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Általános Igazgatási Iroda, Ügyfélszolgálati Csoport |
Illetékességi terület: |
Budaörs közigazgatási területe. |
Az eljárás illetéke: |
Illetékmentes. |
Az eljárás megindítása: |
A kérelemhez szükséges formanyomtatvány beszerezhető a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán személyesen, illetve elektronikusan a www.budaors.hu honlapról tölthető le. |
Ügyintézési határidő: |
5 naptári nap. |
I. fokon döntést hozó szerv: |
Budaörs Város Jegyzője. |
II. fokon döntés hozó szerv: |
- |
Kapcsolódó dokumentumok hatósági bizonyítvány kiállításával kapcsolatos ügyekhez:
http://www.e-budaors.hu/index.aspx?FOLDER=eCase_c4a7ee9e