Budaörs Város Önkormányzata 2040 Budaörs, Szabadság út 134. Telefon: + 36 23 447 800 E-mail: polgarmester@budaors.hu

Településképi bejelentési eljárás

Ügytípus megnevezése Településképi bejelentési eljárás
Az ügy leírása: Egyes építésügyi hatósági engedélyhez nem kötött építési munkák csak településképi bejelentési eljárás alapján végezhetők: például védett épület homlokzatának megváltoztatása, kerítésépítés, rendeltetés-módosítás, reklámhordozó elhelyezése,…stb.
A településképi bejelentési eljárás a kérelmező által a polgármesterhez benyújtott – papíralapú bejelentésre indul. A bejelentéshez papíralapú dokumentációt kell mellékelni.
A bejelentési eljárást megelőzően a polgármester megbízásából a Főépítészi Iroda minden esetben konzultációs lehetőséget biztosít az azt kezdeményező részére. Az eljárást 15 nap alatt kell a Hivatalnak lefolytatni.
Az eljárás jogi alapja: A településképi bejelentési eljárásról szóló 6/2016. (II.26.) önkormányzati rendelet
A településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet.
Az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet.
Eljáró szervezeti egység: Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Főépítészi Iroda
Illetékességi terület: Budaörs közigazgatási területe.
Az eljárás illetéke: Az ügyintézés díjtalan.
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja: A településképi bejelentési eljárás megindítását megelőzően lehetőség van előzetesen a tervezett fejlesztést településképi szempontból egyeztetni a Főépítészi Irodával személyesen főépítészi fogadóórán előzetes bejelentkezés alapján, illetve digitális tervek központi e-mail címre (foepitesz@budaors.hu) történő megküldésével.
Javasoljuk az előzetes egyeztetés lehetőségének kihasználását a településképi érdekek előzetes tisztázására, mert ez által biztosítható, hogy a polgármester településképi bejelentés tudomásulvételéről szóló hatósági határozata a kérelmezett tevékenységre ajánlással megadható legyen.
Az eljárást kérelemre írásban, a formanyomtatvány (településképi bejelentési kérelem) benyújtásával kitöltésével kell kezdeményezni, mely postai úton, vagy személyesen is benyújtható.
A településképi bejelentési dokumentációnak – a kérelem tárgyának megfelelően – minimum a vonatkozó jogszabályban megfogalmazottaknak megfelelően a településképi követelményeknek való megfelelést igazoló építészeti-műszaki tervet, továbbá rendeltetésváltozás esetén a településrendezési eszközök rendeltetésekre vonatkozó követelményeinek való megfelelést igazoló munkarészt kell tartalmaznia.
Az építészeti-műszaki dokumentációt 2 példányban kell benyújtani papír alapon.
Az irat benyújtására nyitva álló határidő: Tevékenység megkezdését megelőzően.
Ügyintézési határidő: 15 nap.
I. fokon döntést hozó szerv: Budaörs Város Polgármestere
II. fokon döntést hozó szerv: Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete

VISSZA

Eseménynaptár

2024.05

  1. H
  2. K
  3. Sz
  4. Cs
  5. P
  6. Szo
  7. V
  1.  
  2.  
  3. 1
  4. 2
  5. 3
  6. 4
  7. 5
  1. 6
  2. 7
  3. 8
  4. 9
  5. 10
  6. 11
  7. 12
  1. 13
  2. 14
  3. 15
  4. 16
  5. 17
  6. 18
  7. 19
  1. 20
  2. 21
  3. 22
  4. 23
  5. 24
  6. 25
  7. 26
  1. 27
  2. 28
  3. 29
  4. 30
  5. 31
  6.  
  7.  

Szolgáltatások A-tól Z-ig