Budaörs Város Önkormányzata 2040 Budaörs, Szabadság út 134. Telefon: + 36 23 447 800 E-mail: polgarmester@budaors.hu

Társasházak törvényességi felügyelete

Ügytípus megnevezése

A jegyző társasházak feletti törvényességi felügyelete

Az ügy leírása:

A jegyző törvényességi felügyeleti jogkörében ellenőrzi, hogy a társasház:

  • alapító okirata, szervezeti-működési szabályzata és azok módosítása megfelel-e a jogszabályoknak,
  • működése, közgyűlési határozata megfelel-e a jogszabályoknak, az alapító okiratnak és szervezeti-működési szabályzatnak, és
  • működése megfelel-e a közgyűlési határozatokban foglaltaknak.

A törvényességi felügyelet nem terjed ki olyan ügyre, melyben bírósági, hatósági eljárásnak van helye, valamint az eljárás nem irányulhat a társasház működésének gazdasági vagy célszerűségi szempontból történő ellenőrzésére sem.

 

Az eljárás jogi alapja:

  • a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény
  • a jegyző társasházak feletti törvényességi felügyeletének eljárási szabályairól szóló 155/2015. (VI.25.) Korm. rendelet

Eljáró szervezeti egység:

Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda

Igazgatási Osztály

Illetékességi terület:

Budaörs közigazgatási területén címmel rendelkező társasházak.

A jegyző nem vehet részt olyan eljárásban, amelyben:

  • a jegyző illetékességi területén működő helyi önkormányzat, képviselő-testület, azok szerve vagy érdekeltségi körébe tartozó gazdálkodó szervezet társasházi tulajdonostársként, vagy
  • a jegyző illetékességi területén működő helyi önkormányzatnak, illetve képviselő-testületnek szerve vagy érdekeltségi körébe tartozó gazdálkodó szervezete közös képviselőként vagy a társasház társasházkezelőjeként

az eljárás érintettje.Ilyen esetekben a Pest Megyei Kormányhivatal másik jegyzőt jelöl ki az eljárás lefolytatására.

Az eljárás illetéke:

Az eljárás illetékmentes.

A kérelem benyújtásának módja:

  • személyesen, irodánkon (irodai ügyfélfogadási időben),
  • személyesen, ügyfélszolgálatunkon (munkaidőben),
  • postai úton, valamint
  • elektronikusan, Ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek részére a www.budaors.hu honlapon keresztül.

Elektronikus ügyintézés:

  • magányszemélyek számára is lehetőség van elektronikus ügyintézésre, gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők, állami szervek számára kötelező
  • magánszemély rendelkezéseit a RENDELKEZÉSI NYILVÁNTARTÁSba is feltöltheti, melyet a hatóság eljárása során ellenőriz, elérhetősége: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/
  • az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatók: 

Elektronikus elérhetőség:

Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai:

rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725

A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető:

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html

VISSZA

Eseménynaptár

2024.04

  1. H
  2. K
  3. Sz
  4. Cs
  5. P
  6. Szo
  7. V
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  1. 8
  2. 9
  3. 10
  4. 11
  5. 12
  6. 13
  7. 14
  1. 15
  2. 16
  3. 17
  4. 18
  5. 19
  6. 20
  7. 21
  1. 22
  2. 23
  3. 24
  4. 25
  5. 26
  6. 27
  7. 28
  1. 29
  2. 30
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  

Szolgáltatások A-tól Z-ig